Mil-spec nigdy nie umiera, ale jest już dawno po prime. Kiedy mowa o AR-ach, im mniejsza część, tym mniej ludzi o niej myśli. Ale to nie znaczy, że nie ma miejsca na poprawę niemal wszędzie, gdzie spojrzysz. Zarówno w projektowaniu, jak i w produkcji, zawsze można osiągnąć zyski. JP Enhanced Cam Pin zachowuje wszystkie kluczowe wymiary Mil-spec tej części, ale poprawia zarówno projekt, jak i wykończenie. Gładziej działający system z mniejszym ogólnym zużyciem komponentów jest wynikiem. Oprócz otrzymania naszego niskotarciowego wykończenia QPQ, nasze Enhanced Cam Pins są także obrabiane na grubsze niż zwykle standardowe wymiary. Niedopasowana szpilka łatwo wchodzi, ale pozwala na luz w relacji między boltem, nosnikiem bolta a szpilką. Luz w tych częściach obciąża otwór szpilki w bolcie podczas cyklu, co jest powodem, dla którego złamanie bolta jest tak powszechne w tym momencie. To również przyspiesza zużycie szpilki, gdy nosnik wchodzi w materiał w punktach łożyskowych. Twardsza szpilka z niskotarciowym powłoką znacznie zmniejsza to zużycie.
Mil-spec never dies, but it's way past its prime. When it comes to ARs, the smaller the part, the less people think about it. But that doesn't mean there's not room for improvement almost everywhere you look. Both in design and manufacturing, there are always gains to be made. The JP Enhanced Cam Pin retains every critical Mil-spec dimension of the part but improves on both design and finish. A smoother operating system with lower overall wear in the components is the result. In addition to receiving our low-friction QPQ finish, our Enhanced Cam Pins are also machined thicker than the usual undersized dimension of standard pins. An undersized pin drops right in but allows slop in the relationship between bolt, bolt carrier and cam pin. Looseness in these parts stresses the cam pin hole of the bolt during cycling, which is why bolt breakage is so common at this point. It also wears the cam pin faster as the carrier wears into the material at the bearing points. A tighter pin with low-friction coating cuts all this wear down dramatically.