Kompletna grupa zamkowa jest precyzyjnie obrabiana z ultra-wytrzymałego stopu stali, aby wytrzymać do 10 razy dłużej niż standardowy zamknięcie ze stali węglowej, minimalizując ryzyko awarii zamka podczas krytycznego zaangażowania. Stal SAE 9310 ma twardą, elastyczną rdzeń wewnętrzny, który jest bardzo odporny na pęknięcia spowodowane stresem, z twardą zewnętrzną powierzchnią, która opiera się zacieraniu i zużyciu, co gwarantuje żywotność do 60 000 strzałów. Jest to ta sama stal, która jest używana w przekładniach biegów samochodów wyścigowych Formuły 1, więc jest idealna do aplikacji o wysokim wpływie i wysokiej temperaturze, takich jak ciągły ogień z pełnego automatu. Starannie obrabiane promienie na wszystkich 90-stopniowych rogach na zębach blokujących pomagają równomiernie rozłożyć siłę uderzenia i dalej zmniejszyć ryzyko przedwczesnego zużycia i pęknięć. W pełni wspierana powierzchnia ekstraktora i precyzyjne zaangażowanie ekstraktora zapewniają również płynne, niezawodne cyklowanie. "Wysokociśnieniowy" zamek 308 cechuje się ulepszonym ekstraktorem, mniejszą średnicą iglicy (aby zapobiec przepływowi spłonki w wysokociśnieniowych ładunkach) oraz całkowicie zmodyfikowanym projektem w celu poprawy wytrzymałości i niezawodności. Zamki są dostępne pojedynczo lub w komplecie, który obejmuje zamek, iglicę, sworzeń zamkowy i sworzeń zabezpieczający iglicę. Dostępny kaliber 308.
Complete bolt assembly is precision machined from an ultra-strong steel alloy to last up to 10 times longer than a standard carbon steel bolt, minimizing the risk of bolt failure during a critical engagement. SAE 9310 steel has a tough, ductile inner core highly resistant to stress fracturing, with a hard outer surface that resists galling and wear, to ensure a service life of up to 60,000 rounds. This is the same steel used in the transmission gears of Formula 1 race cars, so it’s ideal for high-impact, high-heat applications like sustained full-auto fire. Meticulously machined radiuses on all 90-degree corners on the locking lugs help distribute impact force evenly and further reduce risk of premature wear and cracking. Fully supported extractor face and precise extractor engagement further ensure smooth, reliable cycling. The "High Pressure" 308 Bolt features an improved extractor, smaller diameter firing pin (to prevent primer flow in high pressure loads), and an entirely modified design to improve strength and reliability. Bolts are available individually, or in a completion group, which includes the bolt, firing pin, cam pin and firing pin retaining pin. Available caliber 308.