Bez składania dokumentów do ATF, lufy AR-15 muszą mieć co najmniej 16 cali długości, a gdy dodasz urządzenie wylotowe, możesz mieć lufę karabinu, która nie będzie tak zwrotna, jakbyś chciał. Przypięcie hamulca wylotowego do krótkiej lufy o długości 14,5 cala może zwiększyć całkowitą długość powyżej 16 cali, ale gdy hamulec jest przypięty, nie ma odwrotu. Jednak Aero Precision Epsilon 556 SL Muzzle Brake sprawia, że ta trwałość jest nieco łatwiejsza do zaakceptowania. Każdy Aero Precision Epsilon 556 SL Muzzle Brake ma średnicę 0,745 cala, co odpowiada profilowi wielu popularnych luf AR-15 dostępnych na rynku. Oznacza to, że istnieje płynne przejście między hamulcem a lufą, co pozwala użytkownikom na przesunięcie bloku gazowego nad przypiętym i spawanym hamulcem bez problemu. Nie możesz tego zrobić z Twoim tłumikiem A2! Hamulec wylotowy Epsilon 556 SL, mimo że mały, wciąż ma znaczący wpływ, ponieważ jego konstrukcja komory kieruje gazy wylotowe w celu znacznego zmniejszenia odrzutu. Wycięcia w kanale hamulca również redukują wagę na końcu lufy karabinu, co sprawia, że projekt karabinu jest bardziej poręczny.
Without filing paperwork with the ATF, AR-15 barrels must measure at least 16 inches long, and once you add in a muzzle device, you've got a rifle barrel that might not be as nimble as you want it. Pinning a muzzle brake to a short, 14.5-inch barrel can bring the overall length up past 16 inches, but once that brake is pinned, there's no going back. However, the Aero Precision Epsilon 556 SL Muzzle Brake makes that permanence a bit easier to live with. Each Aero Precision Epsilon 556 SL Muzzle Brake measures 0.745 inch in diameter, which matches the profile of many popular AR-15 barrels on the market. This means that there's a seamless transition between the brake and the barrel, allowing users to slide a gas block over a pinned-and-welded brake without issue. You can't do that with your A2 flash hider! The Epsilon 556 SL Muzzle Brake, though small, still has a definite impact, as its chamber design redirects muzzle gases to significantly reduce recoil. The channel cuts on the brake also reduce weight at the muzzle end of a rifle, making for a handier carbine design.